Stanice metra Radlická se po realizaci projektu stala 48. bezbariérovou stanicí pražského metra.¨
Nový výtah s nosností 1000 kg (13 osob) propojuje nástupiště s povrchovým vestibulem a zajišťuje plnohodnotný přístup osobám s omezenou pohyblivostí.
Umístění výtahu bylo zvoleno jako technicky, provozně i ekonomicky nejvhodnější řešení. Díky tomu se podařilo vyhnout rozsáhlým zásahům do technického zázemí stanice a zároveň minimalizovat dopady na provoz metra – během většiny stavby zůstal provoz zachován, pouze s dočasným průjezdem jednou kolejí po dobu přibližně devíti měsíců. Naše kancelář zajišťovala statický návrh železobetonové výtahové šachty a ocelových podpůrných konstrukcí, které dočasně přebíraly zatížení při zásahu do nosného systému stanice.
Zásadní částí projektu bylo vytvoření technologického postupu výstavby, zejména pro řezání a následné statické zajištění předpjatých stropních „MT nosníků“. Tento proces byl navržen tak, aby byl co nejméně invazivní jak vůči stávajícím konstrukcím, tak vůči běžnému provozu metra. Projekt výtahu Radlická představuje technicky mimořádně náročnou realizaci v prostředí dopravní infrastruktury metra, kde se statická preciznost, stavební návaznost a inženýrská logika spojily v celek s minimálním dopadem na provoz i konstrukce stanice.
Investor: Dopravní podnik hl. m. Prahy, a.s.
Místo: Praha 5 – Radlice
Doba realizace: 2024 – 2025
Typ stavby: Dopravní infrastruktura
Dodavatel: BREMA, spol. s r. o.



